BLOG over reclame op z'n Rotterdams
Kort en krachtig.
Kort en krachtig.
Een reclamebureau: daar werken toch van die hippe vogels? Nu valt er natuurlijk te twisten over wat hip is, maar bij PromoVisique gaat het toch nét even anders. Dit Rotterdamse reclamebureau heeft voor het creatieve proces de allerleukste designers in huis. Stuk voor stuk professionals, vier in totaal, met ieder een eigen ‘specialisme’. Volop variatie in het team dus, en dat is goed nieuws voor de klant.
De designers van PromoVisique weten waar ze mee bezig zijn. Ze laten zich dan ook niet wegzetten als mensen die maar wat ‘knippen en plakken’. Vormgeving is een vak, en voor deze vormgevers een vak waar ze voor staan. Een bezoek aan kantoor levert mooie verhalen op.
Zo vertelt designer Maaike over collega Willemieke: ‘Zij let echt heel goed op de details. Willemieke werkt behoorlijk georganiseerd en gestructureerd.’
Over Maaike valt ook veel te vertellen, aldus haar collega. ‘Maaike is echt een ster in logo’s maken. Misschien omdat zij echt vanuit niets iets kan creëren.’ Er wordt geknikt. Herkenning alom.
Uiteindelijk moeten de wensen van de klanten centraal staan. Dat betekent dat de designers van PromoVisique hun hand niet omdraaien voor andere opdrachten dan het ontwerpen van gloednieuwe websites en complete huisstijlen. ‘Soms is er al een goede basis en is een restyle genoeg. Dan voorzien we het logo of lettertype van een update.’
Designers Maaike en Willemieke spreken niet alleen voor zichzelf als ze zeggen dat ze ‘helemaal op hun plek’ zijn bij PromoVisique. Ook voor hun collega-vormgevers geldt dat de afwisseling in opdrachten maar zeker ook de manier van samenwerken met elkaar én de klanten een feestje is. ‘De ene week werken we aan advertenties en magazines, de week erop aan de meest trendy moodboards. Het is hier leuk!’